۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

موقع ظهور امام زمان پیر است یا جوان؟

حضرت مهدی (عج) از حیث صورت و سیرت، شبیه پیغمبر ـ صلی الله علیه و آله ـ است،[1] و این

شباهت شاید برای آن باشد که علاوه بر اسم و صورت و سیرت، ابقای دین و احیای احکام قرآن به

دست اوست. و امّا راجع به این که با چه خصوصیّات و شمایل ظهور می کند، این سؤالی است که

«اباصلت هروی» از امام رضا ـ علیه السّلام ـ پرسید و آن حضرت فرمود: 

۲۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هیئت یاحسین علیه السلام

اولین مدعیان دروغین مهدویت

 اولین ادعاهای دروغینی که برای مهدویت شده به زمان بعد از شهادت امام حسین علیه السلام برمی گردد.

اعتقاد به مهدى موعود(علیه السلام) در بین مردم به خاطر تأکیداتى که پیشوایان دینى ما داشتند، از زمان پیامبر(صلى الله علیه وآله) رواج داشته است.[1] 

۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هیئت یاحسین علیه السلام

جزیره خضراء یا مثلث برمودا؟؟؟


یکی از موضوع های مرتبط با زندگی و شخصیت امام مهدی(علیه السلام) که معمولا در بعضی جاها مطرح می شود، موضوع «جزیرة خضرا» است. بسیاری می پرسند، آیا واقعاً امام زمان(ع) در این جزیره در اقیانوس اطلس زندگی می کند؟ آیا چنان که برخی می گویند: یاران و فرزندان آن حضرت نیز در این جزیره اند؟ و... .


  یعنی واقعا هست یه همچین جایی؟؟؟              

۲۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هیئت یاحسین علیه السلام

طول عمر امام زمان "عج"

از نظر متخصصان، طول عمر انسان به هر اندازه طولانی هم باشد، بر خلاف اصول علمی نیست و علم آن را تأیید می کند. دانشمند آلمانی می گوید: نه مردود عقل است و نه مردود علم. در دوره ما میزان طول عمر بالا رفته است و دلیلی ندارد از این بالاتر نرود و یک روز نیاید که بشر به عمر نهصد ساله برسد. خواجه نصیرالدین طوسی نیز درازی عمر را قابل تحقق و انکار آن را جهل محض خوانده است.

نکته دیگری که از آن راجع به امکان طول عمر می توان استفاده کرد، تجربه تاریخ طولانی بشریت است. اگر عمر طولانی در تاریخ زندگی بشر اتفاق افتاده باشد، اگر چه در مواردی نه چندان بسیار، تکرار یافتن موارد یا مورد مشابه آن امری طبیعی خواهد بود. فلاسفه می گویند: بهترین دلیل برای امکان چیزی، واقع شدن آن است.

قرآن مجید عمر طولانی حضرت نوح را به صراحت ذکر کرده است و کتب تاریخ نام بسیاری از معمران را(کسانی که بسیار زیسته اند) ذکر نموده اند. در برخی از کتب تا 223 نفر از معمران را نیز(براساس مأخذ تاریخ) نام برده اند.

حتی اگر به فرض محال امکان طبیعی طول عمر ممکن نباشد، تکیه ما بر قدرت خدا و اراده الهی است. خداوند همان گونه که به کسی هفتاد سال عمر می دهد، می تواند هزار سال عمر دهد. و او است که بر همه چیز توانا است(انّ الله علی کل شی قدیر) و اگر حکمت کلی عالم اقتضا کند به کسی یا کسانی عمری دراز داده شود، خداوند قادر بر آن است.

۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هیئت یاحسین علیه السلام